Specialistas iš Kinijos: jau yra sukurtas 1000 km vienu įkrovimu nuvažiuojantis elektromobilis

2021-11-23

Nepaisant kasdien vis daugėjančių ekologinių iniciatyvų ir politinių veiksmų, klimato kaitos prognozės išlieka pesimistinės. Jungtinių Tautų ekspertai šių metų rugpjūtį paskelbtoje ataskaitoje skelbia bauginančią žinią – jei žmonija nesugebės išlaikyti globalinio atšilimo žemiau 1,5°C ribos, Žemę siaubs karščio bangos, ciklonai ir audros, kurios galiausiai išnaikins didžiąją dalį gyvybės, o didelė dalis žmonių bus priversta palikti savo namus, nes dėl kylančio vandens lygio jie atsidurs po vandeniu.

26-ojoje JT Klimato kaitos konferencijoje pranešimą skaitęs „Huawei“ skaitmeninės energijos padalinio viceprezidentas dr. Fang Liangzhou išreiškė susirūpinimą šia padėtimi ir papasakojo, kaip technologinės inovacijos gali prisidėti prie klimato kaitos stabdymo, rašoma pranešime spaudai.

Svarbiausias taikinys – elektros energijos gamyba ir jos naudojimas

Remiantis Tarptautinės energetikos agentūros (IEA) duomenimis, pagrindiniai klimato atšilimą skatinančių anglies dvideginio emisijų šaltiniai yra elektros energijos gamyba ir transportas, kurie atitinkamai sudaro 40 proc. ir 21 proc. viso pasaulyje į orą išmetamo CO2. Tai reiškia, jog svarbiausias kovos su klimato kaita tikslas yra siekti neutralumo CO2 emisijų požiūriu elektros energijos gamyboje ir įvairiais būdais mažinti elektros sąnaudas.

„Inovacijos technologijų srityje vaidina pagrindinį vaidmenį klimato kaitos stabdyme ir siekiant sumažinti išmetamo anglies dvideginio kiekį", – sako dr. Fang Liangzhou. Specialistas taip pat pasidalino keletu konkrečių projektų, įrodančių neribotas inovacijų galimybes, siekiant ambicingų globalinio atšilimo stabdymo tikslų.

Artimuosiuose Rytuose „Huawei“ sukurta išmani saulės energijos valdymo sistema naudojama Saudo Arabijos Raudonosios jūros energijos saugojimo projekte, kurio tikslas – aprūpinti visą miestą vien tik ekologišku būdu pagaminta elektra. Projekte numatyta panaudoti 400 MW galios fotovoltinius elementus ir 1,3 GWh talpos saulės energijos saugojimo sistemą, kuri ateityje pajėgs patenkinti milijonų miesto gyventojų elektros poreikius. Tuo metu bendrovės sukurti dirbtinio intelekto sprendimai jau praktiškai pritaikomi ir energijos perdavimo linijų pažeidimų identifikavimui. Taip akimirksniu užkertamas kelias elektros nuostoliams, kadangi sistema padeda pažeidimo aptikimo ir remonto darbus vidutiniškai sutrumpinti nuo 20 dienų iki dviejų valandų.

Dar ekologiškesnis ryšys ir toliau nuvažiuojantys elektromobiliai

Pasak skaitmeninės energijos padalinio viceprezidento, labai svarbu ne tik didinti iš atsinaujinančių šaltinių išgaunamos energijos kiekį ir jos perdavimo efektyvumą, bet ir vykdyti pokyčius kitame laido gale – optimizuoti elektros sunaudojimą įvairiose mūsų gyvenimo srityse.

Vienu geriausiu to pavyzdžių galėtų tapti vis plačiau naudojamas 5G ryšys. Siekdama ryšio operatoriams padėti greičiau pasiekti neutralumo anglies dvideginio požiūriu tikslus ir panaikinti takoskyrą tarp įvairiais būdais pagamintos energijos panaudojimo, bendrovė sukūrė didelio tankio eMIMO technologiją, kuri bazinėse stotyse leis net šešis kartus padidinti energetinį efektyvumą.

Tuo metu bendrovės modulinių duomenų centrų sprendimas ir dirbtiniu intelektu paremta energijos taupymo technologija gali padėti vienam duomenų centrui per metus sutaupyti daugiau nei 3,4 milijono kilovatvalandžių.

Kita šiuo metu labai aktuali tema yra transporto elektrifikacija. Nors kasmet jos apimtys reikšmingai didėja, vis dar nemažai paprastų vartotojų ir verslo atstovų vengia rinktis elektra varomas transporto priemones dėl jų sąlyginai nedidelio nuvažiuojamo atstumo ir neišplėtotos įkrovimo infrastruktūros. Vis dėlto šias problemas taip pat įmanoma išspręsti pasitelkus naujausias technologijas.

Jau yra sukurtas pirmasis pasaulyje masiniu būdu gaminamas elektra varomas sportinis visureigis, kurio nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu siekia daugiau nei 1000 kilometrų ir atitinka ekonomiškiausių automobilių su vidaus degimo varikliu demonstruojamus rezultatus. Įdomu tai, jog ekonomija neprivertė priimti kompromisų galios srityje – automobilis 50 km/h greitį pasiekia per 1,99 sekundės.

Šaltinis